4/3/12

AUTOAVALUACIÓ INICIAL



10. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 6
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 7
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 10
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 0
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 8
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 0
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 5





  1. Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs     que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?

El meu grau de compromís respecte a aquests coneixements previs és baix. I no es una forma de curar-se en salut. Expresso uns coneixements profans sobre aquests conceptes, unes impressions o intuïcions personals que haurien de veure’s ratificades o negades per l’estudi del que s’ha reflexionat i experimentat a l’àmbit acadèmic. No sé establir bidireccionalitat entre conceptes, que normalment és un pas clau a l’hora de comprendre significativament algunes relacions entre els mateixos. De cap manera ho defensaria davant d’un tribunal i els meus esquemes podem canviar, com de fet ho han fet a moltes assignatures.

 


Conclusions


Quines primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?

Et deixa l’activitat amb ganes d’obrir el material i veure per quin camí va això. Fa temps que no llegeixo res sobre tecnologia i comunicació. Espero que vagi més enllà i no es quedi en parlar de que la tecnologia és una competència molt important al segle XXI. Que ajudi a establir relacions entre conceptes i sustenti possibles canvis a la pràctica.

4 comentaris:

  1. Hola Sergio! M'ha sobtat veure que en la pregunta DT2 (La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds) hagis posat un 0. Imagino que t'has centrat en la part de la pregunta de prejudicis, valors i actituds (que jo penso que la tecnologia en té molts), però tant com per posar-hi un 0?

    Per cert, el teu mapa conceptual és senzill però molt clar! Jo volia expressar el mateix i em vaig fer un embolic i hi ha un munt de fletxes!

    ResponElimina
  2. Hola Silvia:

    es tractava una mica de fer èmfasi o de cridar l'atenció sobre aquesta manca de neutralitat, que ara veig més desenvolupada amb el material.

    Suposo que al proper mapa conceptual no serà tan fàcil. Gràcies pel teu comentari!

    ResponElimina
  3. Bones, veig que no ha sortit el meu comentari, el torno a escriure i si el veieu duplicat, em perdoneu.
    Sergi, diu a la pregunta DU2 que els debats a la UOC no suposen una pèrdua de temps i que et benefien. Si jutgem aquest debat, estic d'acord amb tu, però no és menys cert que perds molt temps llegint i llegint i que, al final, treus algun comentari que aprofites. Què en penses? Dona'm la teva opinió, no canviaries res per dinamitzar debats d'altres assignatures? A més a més, moltes vegades el consultor no intervé i es diuen coses que poden confondre als estudiants estàs d'acord amb aquesta posició dels consultors?

    ResponElimina
  4. Cert, Maria Cinta, són defectes dels debats de la UOC. Encara així penso que els consultors d'esforcen per innovar, i a punt d'acabar la carrera he vist ja molts debats amb plantejaments diferents. Sí que trobo crític que el consultor no intervingui si es fan aportacions conceptualment desencertades.

    Gràcies pel teu comentari!!!

    ResponElimina