Canvis conceptuals al Qüestions de desenvolupament breu
Educativa.
4-3-2012:
La Tecnologia
Educativa són tots els suports digitals que es poden
utilitzar a l’educació. L’objecte d’estudi és la seva aplicació al fet
educatiu, maximitzant la seva eficàcia i utilitat.
8-4-2012 La Tecnologia Educativa
és una ciència educativa, fonamentant-se principalment en la psicolo¿Creus que el progrés
en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés
econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.
4-3-2012:Crec
que determina però no garanteix. A l’actual context no hi pot haver progrés
econòmic i social sense coneixement tecnològic i científic, coneixement que té
una capacitat extraordinària en la millora de la vida de les persones. No
garanteix perquè cal que se’n regulin els abusos d’aquest coneixement.
8-4-2012:Dependrà
del context social i econòmic en que es doni aquest progrés. No necessariament
aquest coneixement pot canviar el context, a vegades el context es perpetúa
malgrat els avenços (hem vist els casos de les institucions escolars, els
païssos en vies de desenvolupament i les seves dificultats per accedir al
coneixement)
Expressa
el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol
activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.
4-3-2012:Sí,
molt d’acord, perquè no és un coneixement afegit, és el suport més significatiu.
És un mitjà, tinc cada vegada més la sensació de que el bolígraf i el llapis
són una ficció. Ho són a la meva vida personal i ho imposo com una realitat a
la vida escolar dels nens.
8-4-2012: No necessàriament, ho podríem considerar fins i tot un mite
tecnològic. Les TIC no són bones ni dolentes en si mateixes, depén del context
i de la intencionalitat amb que són utilitzades.
Defineix
en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia gia i la teoria de la comunicació, estudia l’ús dels recursos humans
i tècnics més addients per al disseny instruccional de situacions
d’ensenyament-aprenentatge potencialment significatives per als alumnes.
10. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt
d’acord)
TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa
és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 6/3 (S’ha de saber com i quan utilitzar-les per
crear situacions d’aprenentatge significatiu)
TC1) Els professionals de l’educació han de ser
competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del
coneixement : 10/7 (Els professionals han de posar en joc també la seva creativitat,
sensibilitat i intel·ligència en fer un ús expressiu de les tècniques, ja que
aquestes no són només transmissores de coneixement si no un mitjà expressiu al
servei de l’alumne)
Hola,
ResponEliminaSóc la Jorgina Sanjuan,
referent a la teva argumentació en la TC1, defineixes les tècniques com un mitjà expressiu. a que et refererixes? que són mitjans que expresen coneixement i per tant transmeten o que són un mitjà per a que els alumnes es puguin expressar i per tant construir aprenentatge?
Gràcies!
Hola:
ResponEliminaem refereixo a que són un mitjà per a que els alumnes es puguin expressar, justament a això, actuen com a emissors i constreixen aprenentatges, no només són receptors.
Gràcies a tu!