23/4/12

CANVI CONCEPTUAL (Qüestionari)


Canvis conceptuals al Qüestions de desenvolupament breu


Educativa.

4-3-2012: La Tecnologia Educativa són tots els suports digitals que es poden utilitzar a l’educació. L’objecte d’estudi és la seva aplicació al fet educatiu, maximitzant la seva eficàcia i utilitat.

8-4-2012 La Tecnologia Educativa és una ciència educativa, fonamentant-se principalment en la psicolo¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.


4-3-2012:Crec que determina però no garanteix. A l’actual context no hi pot haver progrés econòmic i social sense coneixement tecnològic i científic, coneixement que té una capacitat extraordinària en la millora de la vida de les persones. No garanteix perquè cal que se’n regulin els abusos d’aquest coneixement.

8-4-2012:Dependrà del context social i econòmic en que es doni aquest progrés. No necessariament aquest coneixement pot canviar el context, a vegades el context es perpetúa malgrat els avenços (hem vist els casos de les institucions escolars, els païssos en vies de desenvolupament i les seves dificultats per accedir al coneixement)

 Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.

4-3-2012:Sí, molt d’acord, perquè no és un coneixement afegit, és el suport més significatiu. És un mitjà, tinc cada vegada més la sensació de que el bolígraf i el llapis són una ficció. Ho són a la meva vida personal i ho imposo com una realitat a la vida escolar dels nens.

8-4-2012: No necessàriament, ho podríem considerar fins i tot un mite tecnològic. Les TIC no són bones ni dolentes en si mateixes, depén del context i de la intencionalitat amb que són utilitzades.


Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia gia i la teoria de la comunicació, estudia l’ús dels recursos humans i tècnics més addients per al disseny instruccional de situacions d’ensenyament-aprenentatge potencialment significatives per als alumnes.


10. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 6/3 (S’ha de saber com i quan utilitzar-les per crear situacions d’aprenentatge significatiu)
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 10/7 (Els professionals han de posar en joc també la seva creativitat, sensibilitat i intel·ligència en fer un ús expressiu de les tècniques, ja que aquestes no són només transmissores de coneixement si no un mitjà expressiu al servei de l’alumne)



2 comentaris:

  1. Hola,
    Sóc la Jorgina Sanjuan,
    referent a la teva argumentació en la TC1, defineixes les tècniques com un mitjà expressiu. a que et refererixes? que són mitjans que expresen coneixement i per tant transmeten o que són un mitjà per a que els alumnes es puguin expressar i per tant construir aprenentatge?

    Gràcies!

    ResponElimina
  2. Hola:

    em refereixo a que són un mitjà per a que els alumnes es puguin expressar, justament a això, actuen com a emissors i constreixen aprenentatges, no només són receptors.

    Gràcies a tu!

    ResponElimina